HTK har beslutat sig för att synas och höras mer i olika sociala medier. Bortsett från att klubben har lanserat en ny hemsida så har också närvaron i andra sociala medier ökat.

Just nu är det Facebook, Twitter och Instagram som är intressanta kanaler. Klubbens medlemmar och målgrupper kan nås på olika sätt och genom att synas på flera ställen så kan klubben också få ut sitt budskap bredare.

HTK:s tränare, medarbetare och andra engagerade har i uppdrag att informera om aktiviteter i klubben.

– För oss är det viktigt att synas och höras i Helsingborgstrakten på olika sätt. Vi vill också poängtera att vi skall satsa på att få en bredd i den information vi sprider. Visst vill vi följa resultat från våra elitspelare men det är lika viktigt att värna om exempelvis minitennisträningar, träningsläger, generationsdubblar och andra aktiviteter, säger Marcus Lindberg.

– Samtidigt kan vi inte hänga upp hela vår verksamhet på sociala medier. För tränarnas del så skall vi förstås fokusera på att hjälpa våra spelare att utvecklas som individer och tennisspelare, men med dagens tekniska hjälpmedel så krävs det inte så mycket resurser för att kunna publicera en bild på Instagram eller Facebook, fortsätter Marcus.

– Vi vill också ta bort fokus från resultat och prestationer kring nyhetsflödet för de yngre spelare (upp till tolv år). Alla barn skall uppmärksammas för deltagande, engagemang och glädje där resultat ovidkommande, avslutar Marcus.

Via HTK:s hemsida hittar du länkar till Facebook, Twitter och Instagram. Facebooksidan närmar sig raskt 400 följare. Twitter och Instagram är i sin linda men intresset för att ta del av klubbens flöde ökar för varje dag.

Du följer enklast Helsingborgs Tennisklubbs informationsflöde via länken Nyheter på hemsidan. Längst ner på hemsidan hittar du länkar till vårt nyhetsflöde.

Facebook

Instagram: helsingborgstk

Twitter: htktennis

 

Shares
Share This

Share This

Share this post with your friends!